Slovaški modni oblikovalec Fero Mikloško je skupaj z Dedolesom ustvaril omejeno poletno kolekcijo. Zakaj je posebna? Modni oblikovalec Fero Mikloško sodi med najvidnejše modne oblikovalce na Slovaškem. Skoraj vsaka ženska si želi v omari imeti izdelek, ki ga je oblikoval, slovaške slavne osebnosti pa njegove modele ponosno razkazujejo na javnih prireditvah. Priljubljeni oblikovalec je bil lani precej zaposlen, skupaj s slovaško blagovno znamko oblačil Dedoles je ustvaril ekskluzivno poletno kolekcijo Miklosko X Dedoles. Kako ste pristali v oblikovalskih vodah? Že v mladosti sem bil blizu oblikovanju. Kot otrok sem se navduševal nad šivalnimi stroji in proizvodnjo oblačil. Zato sem se vpisal v srednjo šolo za umetnost in obrt, ki mi je bila pisana na kožo. Po poklicu sem krojač scenskih kostumov, tako da imam umetniško podlago. Tako v teoriji kot tudi v praksi sem oblikoval kostume za gledališče. Ta poklic se odraža tudi v mojem delu, saj imajo moji modeli elemente teatralnosti in pompa. Zahvaljujoč mojemu ateljeju, moje delo ne odraža zgolj sodobnih modnih trendov. Ima tudi podton teatralnosti. Vpis na šolo za umetnost in obrt je bila moja najboljša življenjska odločitev. Oblačila oblikujete zadnjih 32 let, svojo lastno blagovno znamko pa imate 24 let. H katerim svojim prejšnjim kolekcijam se radi vračate v mislih? Pandemija je vse malo otežila. V zadnjem letu smo izgubili nekaj svoje notranje ustvarjalnosti. Kljub temu se nisem predal in sem sledil modnemu dogajanju v tujini. Velike modne revije so potekale kljub epidemiji in modni trendi so se razvijali. V naši državi so modni oblikovalci le poskušali preživeti. Nisem mogel organizirati svojih modnih revij, ki sem jih prej običajno organiziral dvakrat letno. Ne morem reči, da sem bolj ponosen le na eno kolekcijo in manj na druge. Vsaka kolekcija je imela svojo lastno zgodbo, svoj prostor in predstavitev. Če se ozrem nazaj na svoje prejšnje revije, je neverjetno, kako lepe stvaritve so nastale. Ne govorim samo o svojih delih, temveč tudi o kreacijah svojih kolegov. Pogrešam vzdušje na teh revijah in navdušenje gledalcev, ko so gledali revije. Oblikovalci so lahko ustvarjali izjemne kolekcije. Sedaj se bo težje vrniti na stara pota. Verjetno bom tako kot vsi ostali začel s spletnimi ogledi. Povratne informacije, ki jih oblikovalec prejme s strani občinstva, bodo zdaj v obliki e-sporočil in besedilnih sporočil. A to je lepa spodbuda. Zares ponosen sem, da v mojem ateljeju ne visi niti en kos iz mojih kolekcij. Moj največji uspeh je, da sem vse vedno prodal. To me najbolj osrečuje. Tokrat Dedoles prvič sodeluje z znanim modnim oblikovalcem in to ste vi. Kako se je to sodelovanje začelo? Začetek našega sodelovanja je precej smešen. Jaz sem stopil v stik z Dedolesom in ne obratno. 😊 Ko sem si ogledal Dedolesovo spletno stran, sem bil presenečen, da ne prodajajo zgolj nogavic, temveč tudi številne druge izdelke. Opazil sem, da pripravljajo nove kolekcije kopalk in spodnjega perila, kar mi je bilo res všeč. Pomislil sem, da lahko kadarkoli ustvarimo kolekcijo nogavic. A pritegnila me je ideja o ustvarjanju poletne kolekcije skupaj s tem rastočim slovaškim podjetjem, ki v svoji kampanji kot glavne zvezde uporablja tri plešoče hrčke. Neverjetno je, kako se ti hrčki vtisnejo v spomin in začneš bolj pozorno slediti podjetju in ozadju njihovih kreacij. V Dedolesu sem se našel in zdelo se mi je, da bi se naše sodelovanje lahko dobro obneslo. Našega sodelovanja sem zelo vesel. Kako je potekalo sodelovanje z Dedolesom pri novi kolekciji? Skušali smo si predstavljati, kakšna naj bi bila celotna kolekcija. Želeli smo oblikovati moške in ženske kopalke in dodati poletne dodatke, kot so ribiški klobuk, trendovski kos, ki ga lahko nosimo celo leto, torba za plažo, srajčna obleka in nenazadnje natikači za plažo. Zame je bilo nadvse pomembno, da ima kolekcija moj podpis. Pred časom sem ustvaril črno-belo kolekcijo, ki je bila med modnimi navdušenci zelo priljubljena. Te črno-bele vzorce sem oblikoval, ko je moja znamka praznovala svoj 20. rojstni dan. Vzorce smo nekoliko prilagodili, da so bolj moderni in ustrezajo poletni kolekciji. Želel sem, da bi moja znamka postala znana tudi v tujini, ne samo na Slovaškem. Dedoles je prisoten v dvajsetih evropskih državah, zato sem iz vzorcev odstranil sliko svojega obraza, saj me kupci iz tujine ne bi prepoznali. Iskali smo skupen element in ker je Dedoles v svoji letošnji poletni kolekciji uporabil neonske barve, smo v osnovno črno-belo kombinacijo dodali odtenke neonske limetaste barve. Poleg tega so vse ženske kopalke in ribiški klobuk obojestranski in jih lahko nosimo na različne načine. S temi kosi se lahko igramo in ustvarimo izvirne kombinacije. Mislim, da bodo tako dame kot tudi gospodje prišli na svoj račun. Kaj vas motivira in navdihuje pri oblikovanju nove kolekcije? Vedno se sprehodim po kolekcijah svojih priljubljenih oblikovalcev. Ogledam si trende in blagovne znamke, ki me najbolj zanimajo, poudarim elemente in jih povežem s trenutnimi trendi. Potem te ideje uporabim pri svojih strankah. Prilagodim jih in preoblikujem po svoje. Ustvarjanje nove kolekcije mi je v užitek, čeprav je to zelo dolgotrajen postopek. Najtežje je ustvariti prvi model. Običajno se ga niti ne uporabi na modni reviji, a včasih ga rad pretihotapim tja. 😊 Znano je, da v svojih modelih radi uporabite črno-bele kombinacije. Kaj je bil navdih za to kolekcijo? Črno-bela kombinacija mi je zelo všeč, je idealna barvna kombinacija zame in za moje delo. Poleg tega se ljudje v njej počutijo najbolj udobno. Belo in črno sem pomešal v eno in tako je nastala ta poletna kolekcija. Ti kosi niso samo beli kosi s črnim tiskom, ampak imajo še globlji pomen. Kot sem že rekel, sem uporabil svoj stari tisk, vendar smo ga za namene našega sodelovanja preoblikovali. To je original, ki je Dedolesu pisan na kožo. Tisk, ki vključuje moj obraz, bo morda tudi ugledal luč sveta, če bomo dobili pozitivne povratne informacije.